Formålet med projektet er, at eleverne forstår tekniske og biologiske kredsløb og bliver opmærksomme på, hvordan de kan medvirke til at mindske forbruget af ressourcer og stoppe spild af materialer inden for deres fag og uddannelser på en bæredygtig måde.

Udvikling og afprøvning af mindst et undervisningsforløb, der giver eleverne konkrete erfaringer med at stoppe materialespild.

Eleverne bliver i stand til at reflektere over det at agere bæredygtigt og opnår forståelse for, at de selv har mulighed for at påvirke forbrug af råvarer og anvendelse af materialer i en mere bæredygtig retning. Både under uddannelsen og senere som faglærte eller videreuddannede.

PROJEKTPERIODE:

Januar 2021 - marts 2023