5224 logo 300dpi 01   eu logo dk soc fv gif200   midt logo gengivelse 13

EUD for alle – erhvervsskolefestival

Festivalen skal øge elevernes kendskab til de erhvervsrettede uddannelser, samt de uddannelsesmuligheder og karriere- og videreuddannelsesmuligheder der er.

Erhvervsskolefestivalen skal tydeliggøre de forskellige uddannelser og muligheder for eleverne, og på samme tid være rammen om en fællesoplevelse, hvor de helt konkret får mulighed for at prøve fagene af sammen med deres klassekammerater, stille spørgsmål og være nysgerrige omkring det at træffe et uddannelsesvalg.

Tanken er, at festivalen skal være en kombination af praktiske/faglige udfordringer, innovation, præsentation og vejledning. På festivalområdet skal der både være arbejdende værksteder, vejledningsområder, informationsstande, samt områder til socialt samvær og refleksion.

PROJEKTPERIODE:

Forår 2022