Et udvalg af gode opslagsværker på nettet

Leksika ∙ Lov og ret ∙ Lægemidler ∙ Ordbøger ∙ Statistik ∙ Sygdomme

Den Store Danske
Danmarks største online-leksikon

Human Anatomy on-line
Interaktivt atlas/leksikon om menneskekroppen. Mange illustrative billeder i flere dimensioner understøttes af forklarende tekster på engelsk. Endvidere er det muligt at følge en systematisk forklaring af menneskets anatomi.

Leksikon for det 21. århundrede
Leksikonet er ikke neutralt, men er et godt alternativ til andre danske leksika. Indeholder: søge-facilitet, indeks, opslag på verdens lande, ugens historiske begivenheder m.v.

Retsinformation
Indeholder gældende dansk lovgivning, samt al lovgivning fra 1980-, lovforslag og administrative afgørelser 1996-. Med henvisninger fra populærtitler til korrekte titler.

Danmarks Riges Grundlov
Direkte link til Retsinformation

Lov om social service
Direkte link til Retsinformation

min.medicin.dk
min.medicin.dk er en hjemmeside om medicin, sygdomme og behandling skrevet i et lettilgængeligt sprog og er målrettet dig, der er patient, pårørende eller bare interesseret i medicin og sygdomme.

pro.medicin.dk
pro.medicin.dk er en hjemmeside og database, der indeholder information om lægemidler og behandlingsvejledninger til læger, farmaceuter og andre sundhedsprofessionelle. Al information er skrevet på fagsprog.

Gyldendals Røde Ordbøger
Dansk - Engelsk - Tysk - Fransk - Spansk - Norsk - Svensk - Klinisk - Pædagogisk mf.
Adgang fra skolen

Sproget
Indgang til det danske sprog. Indeholder gode opslagsværker, retskrivningsregler, ordlister mv.

Retskrivningsordbogen
Onlineudgave af dele af retskrivningsordbogen. Man kan søge enten fra begyndelsen eller mod slutningen af ordet.

Sosuordbogen
Sosuordbogen.dk er for dig der har dansk som 2. sprog, og som er i gang med en uddannelse på en Social- og Sundhedsskole.

Danmarks Statistik
Giver adgang til hele Danmarks Statistiks hjemmeside. I Statistikbanken får du gratis adgang til den offentlige statistiksamling. Ved at registrere dig som bruger får du en øget funktionalitet og mulighed for at udtrække flere tal (også gratis). Med links til andre statistikkilder i Danmark og internationalt.

Lægehåndbogen
Lægehåndbogen er et sygdomsleksikon for alment praktiserende læger og andre sundhedsprofessionelle.

Patienthåndbogen
Patienthåndbogen har 3000 artikler om sygdom og sundhed og over 2000 tegninger, fotos, animationer og videoer. Speciallæger skriver og redigerer løbende alt indholdet.