Projektet har til formål at afdække og indsamle erfaringer i forhold til koblingen af fjernundervisning og VR/AR med henblik på at øge elevernes motivation og læringsudbytte.
Projektet skal bidrage til ny viden om, hvordan fjernundervisningen kan designes og gennemføres med udgangspunkt i VR/AR og elevernes behov og forudsætninger.
Projektet består af afdækning af de teknologiske muligheder, udvikling af konkrete didaktiske designs samt efterfølgende afprøvning og evaluering heraf på 3 udvalgte hold.
Erfaringer fra projektet skal herefter bidrage med viden og erfaringer i forhold til at målrette og gennemføre et efterfølgende forskningsbaseret projekt på 2 år.
Dette indledende projekt gennemføres på et halvt år.
Deltagende skoler
Maskinmesterskolen i Aarhus
Social- og Sunhedsskolen Skive-Viborg-Thisted
Social- og Sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens
Projektperiode
1. august 2017 - 31. december 2017