Med projekt Digitale kompetencer i et inkluderende perspektiv har skolen ønsket at udvikle en SPS-strategi og –guide med særlig fokus på anvendelsen af digitale læringselementer i undervisningen.

Udgangspunktet for projektet var en tese om, at digitale SPS-elementer vil være til mærkbar gavn for elever, der har behov for specialpædagogisk støtte i kraft af elementernes strukturfremmende, konkrete og visuelle form og udtryk.

Dertil har skolen ønsket at arbejde med, hvordan digitale SPS-elementer ud fra en taksonomisk indgangsvinkel kan være medvirkende til at understøtte undervisningsdifferentiering, således at fokus også rettes mod den resterende elevgruppe.

Dette fokus på den samlede elevgruppe skulle ligeledes bringe et inkluderende perspektiv ind arbejdet med en SPS-strategi og -guide, fordi den specialpædagogiske støtte ikke kommer til at foregå som en særskilt aktivitet uden for undervisningen.

Flere af de udviklede produkter er integreret på skolens læringsplatform, Moodle og er derfor ikke tilgængelige her, men der er i samarbejde med Margit Gade udviklet refleksionsskabelon samt vejledning, som kan bruges digitalt og uafhængigt af læringsplatform.

Nærmere info om projektet kan fås ved henvendelse til uddannelseschef Pia Klostergaard Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Reflektionsskabelon

Reflektion - illustration