PROJEKTETS OVERORDNEDE FORMÅL ER AT UNGDOMSUDDANNELSERNE I REGION NORDJYLLAND BLIVER ET VÆKSTLAG FOR UDVIKLING AF ENTREPRENØRIELLE KOMPETENCER HOS DERES ELEVER OG STUDERENDE.

KORT OM PROJEKTET

16 ungdomsuddannelsesinstitutioner er gået sammen om at arbejde målrettet med følgende aktiviteter:

• Etablering af vækstmiljøer for entreprenørskab på den enkelte institution
  • Udpegning og uddannelse af mindst to entreprenørskabsagenter pr. skole
  • Fase 1 i etablering af fysiske incubatorhuse i Hjørring, Thisted og Aalborg
  • Igangsætning af aktiviteter på skolerne og i de tre incubatorhuse.
  • Udvikling af netværksaktiviteter i fire netværk, for regionens elever og studerende.
  • Udvikling af entreprenørskabsbarometer og en decideret strategi på området på hver institution.

Planen er at projektet suppleres af et socialfondsprojekt i 2016, som bl.a. kan sikre videre forankring af incubatormiljøerne.

DELTAGERE

Der arbejdes i fire netværk. I projektet deltager både erhvervsskoler (tekniske, merkantile og SOSU), almene- og erhvervsgymnasier, VUC og HF. I netværket sidder Væksthus Nordjylland, Fonden for Entreprenørskab, AAU, UCN samt de tre kommuner der får et incubatorhus.

BEVILLING

Projektet er støttet af Region Nordjylland, Regionrådets Uddannelsespulje

VIL DU VIDE MERE?

Du kan få flere oplysninger om SOSU-STV´s virke i projektet ved at kontakte Gry Fejerskov Ingeslev: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.