Aktiviteter der understøtter fastholdelsen af eleverne i oplæringen på SOSU-uddannelserne (to-sprogs projekt)

Projektet består på SOSU STV af består af to dele:

1. Undersøgelse af problemstillinger for tosprogede elever på Social og sundhedshjælperuddannelsen.
  2. udarbejdelse af en folder med tips og tricks til undervisere og vejledere, der har med to-sprogede elever at gøre.

Det overordnede formål er at fastholde de tosprogede elever i uddannelse. Det gælder primært social- og sundhedshjælperelever og elever på GF2

Delmålet er, at de tosprogede elever oplever at projektindsatserne er medvirkende til at de kan gennemføre 1. oplæringsforløb på social- og sundhedshjælperuddannelsen.

Projektperiode:

Januar 2020 – Marts 2022